Sprzedaż jak sinusoida.. Jak nadążyć za trendami?
Oczekiwania Klientów a oczekiwania wujka Google
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego tak trudno prowadzić działalność tłumaczeniową? Trudności nie wiążą się bynajmniej z kwestiami księgowymi czy dotyczącymi samych tłumaczeń. Dużo większym problemem okazuje się zdobywanie nowych Klientów. Dziś wizytówka w Internecie nie wystarczy. Ba! Nie wystarczy strona internetowa. Oczekiwania Klientów sprawiają, że wyszukiwarki a w szczególności tak lubiany przez internautów wujek Google aktualizuje co chwilę algorytmy. To dzięki nim wyniki naszych wyszukiwani są coraz bardziej spersonalizowane.
Jednak jak ma działać mikro firma w tak zmieniającej się rzeczywistości? Jeśli chcemy utrzymać się na rynku jesteśmy zmuszeni podążać za zmianami. Podążanie za Klientami oznacza w dzisiejszych czasach podążanie za oczekiwaniami wyszukiwarki. Jest to woda na młyn dla marketingowców. To właśnie firmy marketingowe prześcigają się w dążeniu do zdobycia jak największej ilości Klientów. I to one mają się dobrze. Brak czasu często powoduje, że nie pozostaje nam nic innego, jak oddać sprawy marketingowe w ręce specjalistów. Niestety trzeba zdać sobie sprawę, że nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego dobrze.
Pamiętaj, że nawet jeśli posiądziesz wiedzę, na czym polega pozycjonowanie w sieci nie będziesz w stanie tego robić. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu. Doba ma tylko 24 godziny, niestety nie da się rozciągnąć a pozycjonowanie to osobny etat. Nie będziesz w stanie zająć się jednocześnie tłumaczeniami i pozycjonowaniem. Musisz wybrać fach, w którym jesteś naprawdę dobry a resztę pozostaw specjalistom.
Działalność gospodarcza w branży tłumaczeniowej na skraju opłacalności
Na ile jest więc opłacalna działalność gospodarcza, jeśli sam tłumaczę? Jeśli sam pozyskujesz zlecenia z forów czy grup społecznościowych nie potrzebujesz wsparcia agencji marketingowej. Gdy jednak zaczniesz korzystać z takich usług może okazać się, że twoje dochody bardzo się uszczuplą. Ponadto po doliczeniu kosztów księgowej i ZUS zaczniesz się zastanawiać, ile dni w miesiącu pracujesz na koszty a od kiedy zaczynasz zarabiać? Warto jest zadać sobie to pytanie i zastanowić się, czy działalność gospodarcza to dobre rozwiązanie?
Czy wiesz, jakie są oczekiwania Klientów?
Klienci, czyli również my jesteśmy wygodni. Lubimy załatwiać sprawy bez wychodzenia z domu czy biura. Tak jest również z tłumaczeniami. Klienci wchodząc na Twoją stronę szukają istotnych dla nich informacji. Jeśli ich nie znajdą opuszczają twoją stronę i szukają innej.
Właśnie dlatego tak ważna jest optymalizacja. W sieci dostępnych jest wiele narzędzi, które pomogą Ci sprawdzać oczekiwania Klientów. Dowiesz się, jakie frazy są dla nich wartościowe, w jaki sposób trafili na Twoją stronę. Pamiętaj jednak, że tego typu analizy są czasochłonne. Jednak czas to nie wszystko, za dostęp do większości dobrych narzędzi musisz zapłacić abonament miesięczny. Zastanów się więc, czy chcesz to robić sam, czy może lepiej skorzystać z pomocy agencji marketingowej?