Niezależnie czy sprzedajesz B2B czy B2C możesz robić to w zasięgu międzynarodowym.

Proces pozyskiwania stałych Klientów

Niezależnie kto jest Twoim Klientem czy osoby prywatne czy firmy musisz zdobyć ich zainteresowanie, żeby sprzedać swoje usługi czy produkty. Możesz wybrać dwie drogi – proces długotrwały lub proces szybki. Najlepsze będzie jednak połączenie tych dwóch dróg.

Przedsiębiorcy zaczynający działalność gospodarczą, chcą szybko zarobić, zniechęcają się po pierwszych porażkach. Jeśli chcesz szybko zarobić musisz zainwestować w reklamę online. Musisz jednak pamiętać, że w ten sposób nie zyskasz zaufania Klientów i wiarygodności marki. Ponadto musisz wydawać na reklamę z głową. Nie możesz wydawać więcej niż zarabiasz, np. z odłożonych środków. Każda inwestycja powinna zwracać się z górką. Oczywiście z czasem, jeśli Klienci będą zadowoleni z usług, chętnie do Ciebie wrócą. Dlatego zadbaj o wysoką jakość produktów, czy usług, które sprzedajesz. Bardzo ważna jest również profesjonalna obsługa Klienta.

Klient, który czuje się dobrze i fachowo obsłużony, chętnie do Ciebie wróci. A na czym polega proces długotrwały? Proces długotrwały oznacza budowanie relacji i tworzenie grupy wsparcia. Jeśli chcesz, aby Twoje biuro tłumaczeń było postrzegane jako profesjonalne musisz dążyć do uzyskania miana specjalisty w branży.
Jeśli prowadzisz bloga, możesz poruszać na nim istotne dla tłumaczy kwestie językowe, udostępniać interesujące materiały z branży tłumaczeniowej, czy rozstrzygać kwestie prawne w tłumaczeniach. Wszystko to co interesuje zarówno tłumaczy jak i Klientów musisz zawrzeć na swoim blogu. Jeśli będziesz publikować interesujące i wartościowe treści zyskasz tak bardzo oczekiwaną wiarygodność i zaufanie w branży tłumaczeniowej.

Siła internetu a Twoja działalność

Siła internetu jest ogromna. Zarówno rzetelne informacje jak i te sterowane przenikają do nas z prędkością światła. Chcąc promować niszowe zainteresowania, które w Polsce mogą znaleźć 300 odbiorców a zagranicą sięgać nawet 300 tys. nie jest już problemem. Jeśli posiadasz znajomość języka angielskiego i nutkę kreatywnego przedsiębiorcy, świat stoi przed Tobą otworem. Stworzenie międzynarodowej grupy nie jest w tej chwili większym wyzwaniem.
Także pamiętaj, niezależnie, czy sprzedajesz produkty czy usługi zadbaj o swój wizerunek przedsiębiorcy – specjalisty w danej branży.

Dodatkowo jeśli sprzedajesz za granicą zadbaj o swój wizerunek w sieci. Jeśli nie przetłumaczysz swojej strony www stracisz wielu Klientów i będziesz niewiarygodny. Wchodząc na nowy rynek musisz być profesjonalny. Jeśli sprzedajesz do Niemiec przetłumacz swoją stronę na niemiecki. Zadbaj również o inne szczegóły, jak papier firmowy w języku obcym, instrukcje, warunki reklamacji i tłumaczenie dokumentacji firmowej, którą może zażyczyć sobie Klient.