Sprzedajesz lub świadczysz usługi? Masz co robić w internecie.

Jak wygląda Twoja praca?

Jeśli sprzedajesz usługi lub produkty przez internet musisz się liczyć z dużą ilością pracy. Ale jakiej pracy? Niestety nie tej, która przynosi Ci konkretne pieniądze. Niektórzy nazywają to pracą na około. Oznacza to tyle, że musisz ciągle walczyć o widoczność w sieci. Kiedyś wystarczyło zalogować się na kilku portalach, żeby zdobyć Klientów.

W dobie wujka Google, każdy chce mieć pozycje 1-10, co jest przecież niemożliwe. Walka trwa na okrągło. Google co róż zmienia algorytmy i tak oto tworzą się przetasowania. Nowe firmy wchodzą w pierwszą dziesiątkę a Ty wypadasz i musisz długo pracować na powrót. Jednak pamiętaj, to co robisz teraz może być nieaktualne za pół roku.

Widoczność w sieci to ciągła walka o przetrwanie. Niektórzy poddają się stwierdzając, że nie dysponują taką ilością czasu, aby móc na bieżąco pracować w sieci nad widocznością. Tym bardziej, że i tak nie wiesz, czy to co robisz jest mile widziane?

Samodzielnie czy z agencją marketingową?

Różne są opinie na temat agencji marketingowych. Jednak, jeśli nie masz czasu na „walkę w sieci” musisz znaleźć kogoś zaufanego, kto zrobi to za Ciebie. Jednak nie daj się nabić na długie terminy umów i kary umowne. Takie zapisy świadczą raczej o chęci oszukania Klienta niż o rzetelności agencji. Wybierz najdogodniejszą dla Ciebie formę rozliczenia i wymagaj raportów. Nie mówię tu jednak o raportach pozycji. Mam raczej na myśli raport z wykonanych działań na twojej stronie i poza nią. To naprawdę żadna łaska. Wiele firm zasłania się tajemnicą firmy. Ale zastanów się sam z sobą – czy kupiłeś kiedyś kota w worku? Dlaczego chcesz oddawać komuś pieniądze, nie wiedząc właściwie czy coś robi?

Oczywiście sporo jest dobrych agencji, ale nie są one tanie. Chcąc wydać 500 zł na pozycjonowanie oczekuj raczej propozycji od naciągaczy.
Na pozycjonowanie składa się szereg działań, które są czasochłonne. Właściwym więc rozliczeniem będzie rozliczenie za przepracowane godziny.

Pamiętaj, że kluczowym jest szczegółowe analizowanie umów, najlepiej z prawnikiem i realna ocena możliwości firmy. Oferta, którą wybierzesz musi być rzetelna i szczegółowa a zapisy umowy wskazywać szczegółowo działania, które zostaną wykonane na stronie i poza nią.
Dlatego jeśli zależy Ci na długofalowych efektach nie podejmuj decyzji ad hoc. Dokładnie dobieraj agencje, z którymi współpracujesz lub jeśli posiadasz wiedzę i czas – działaj na własną rękę.

Realizując swoje plany rozwojowe pamiętaj również, aby wykonać profesjonalne tłumaczenie strony internetowej. To nada Twojej działalności prestiżu, na którym tak Ci zależy.