Pracujesz jako tłumacz języka czeskiego, ale nie wiesz, jak zdobyć większą ilość zleceń? Skontaktuj się z nami..
Tłumacz języka czeskiego pilnie poszukiwany?
Rozpoczynając pracę jako tłumacz języka czeskiego liczyłeś na zapytania od Klientów każdego dnia? Rzeczywistość okazała się rozczarowująca? Język czeski nie jest tak popularny jak np. język angielski czy niemiecki, dlatego zleceń na rynku też jest mniej. Nie ma jednak tego złego… Dzięki temu stawki tłumaczeń są też wyższe, ponieważ jest mniej wykształconych tłumaczy na rynku. Także jak już uda Ci się „złapać” zlecenie zarabiasz na stronie więcej niż tłumacz języka angielskiego.
Zastanawiasz się gdzie zdobyć zlecenia? Wielu tłumaczy korzysta z różnego rodzajów grup czy to na Facebooku, czy poszukuje zleceń w Internecie. Na wielu portalach możesz zamieścić swoją wizytówkę. Opiszesz w niej swoje doświadczenie, wskażesz od kiedy pracujesz jako tłumacz języka czeskiego. A co najważniejsze wskażesz dziedziny, w jakich się specjalizujesz. To bardzo ważne, bo w przeciwnym razie możesz dostawać zapytanie, których nie będziesz chciał przyjmować.
Skutek może okazać się odwrotny, bo biuro, które wysyła zapytania będzie zastanawiać się, czy aby na pewno jesteś zainteresowany współpracą. W tej sytuacji może przestać przesyłać propozycje. Warto jest w tej sytuacji informować w mailu, że nie wykonujesz tłumaczeń z danej dziedziny. Twoje branże to.. i tutaj wymienić specjalizacje.
Jest to o tyle ważne, że biuro będzie widziało Twoje zainteresowanie a dodatkowo doceni Twój profesjonalizm. Czasem tłumacze obawiają się uznania go za niewyszkolonego skoro nie chce podjąć się tłumaczenia. Nic bardziej mylnego! Nawet najlepszy tłumacz prawniczy może okazać się kiepskim tłumaczem technicznym przecież to logiczne. Zapewniam Cię, że dużo gorzej będzie dla Ciebie, jeśli przyjmiesz tłumaczenie, które ostatecznie nie wykonasz dobrze. Może Cię to skreślić w danej agencji jak nie teraz to za chwilę na pewno.
Czy warto mieć własną działalność?
Oczywiście, że warto! Jeśli dodatkowo będziesz płatnikiem VAT, zyskasz więcej Klientów, nie tylko wśród biur, ale i dużych renomowanych firm. Inaczej jest w przypadku Klientów indywidualnych, ponieważ VAT zawsze podnosi stawkę, więc Klient indywidualny może zrezygnować. Warto jest więc rozważyć do jakiej grupy Klientów kierujesz swoje usługi i na tej podstawie dobrać najlepsze rozwiązanie.