Tłumacz w internecie ma ma wiele możliwości, aby rozpocząć lub rozwijać swoją karierę. Jest to działalność nie wymagająca zasobnego portfela a przedsiębiorczości i dobrego planu działania.
Popularność tłumaczeń online
Tłumaczenia online królują wśród Klientów. Początkujący tłumacz, aby zaistnieć powinien stworzyć własną stronę internetową oraz w sposób umiejętny stworzyć treści, które dokładnie odzwierciedlają usługi tłumaczeniowe, które wykonuje. Jeśli jesteś tłumaczem przysięgłym będziesz potrzebować również wizytówki w mapach Google, gdyż Klienci będą odbierać dokumenty osobiście. Jeśli posiadasz własną stronę internetową, wystarczy dodać wizytówkę, aby być widzianym lokalnie. Dzięki temu nie będziesz potrzebować dużych nakładów finansowych, aby zacząć zarabiać.
Tłumacz w internecie ma wiele możliwości, oto kilka z nich.
Co innego w sytuacji, gdy jesteś tłumaczem specjalistycznym, wtedy czeka Cię sporo pracy, aby twoja strona zaistniałą w internecie. Pamiętaj, że najbardziej oblegane frazy, jak np. tłumaczenia techniczne będą poza zasięgiem, gdyż duże biura tłumaczeń wydają ogromne środki na marketing. Skup się lepiej na frazach mniej popularnych, które również przyniosą ruch na Twojej witrynie a tym samy pozyskasz nowych Klientów. Dobrym startem jest również Google Adwords, na reklamach sponsorowanych raczej wyjdziesz na zero, ale jeśli trafisz na większą firmę, dla której dobrze wykonasz zlecenie – pozyskasz stałego Klienta, który chętnie do Ciebie wróci za miesiąc czy dwa.
Tłumaczenia online są bardzo popularne i możesz sporo zyskać, jeśli umiejętnie przeprowadzisz kampanię marketingową. Możesz tu również skorzystać z pomocy agencji marketingowej, która pomoże Ci w doborze interesujących fraz a następnie zajmie się pozycjonowaniem Twojej witryny w internecie.
Biuro tłumaczeń online czy tłumacz online?
Czasem Klienci zadają sobie pytanie, czy wybrać biuro tłumaczeń online, czy tłumacza znalezionego w internecie? To zależy, ile mamy czasu i możliwości na weryfikację potencjalnego tłumacza. Byłoby idealnie, gdyby wszyscy tłumacze ogłaszający swoje usługi tłumaczeniowe online byli rzetelni i profesjonalni. Niestety tak nie jest. Zdarzają się tłumacze, w szczególności Ci nie posiadający własnej witryny, którzy czują się przez to dość anonimowo i niespecjalnie przejmują się niezadowolonym z przekładu Klientem, czy nieterminowym wykonaniem tłumaczenia. Znalezienie w internecie opinii na temat danego tłumacza, który nie posiada własnej witryny graniczy z cudem.
Jeśli więc nie mamy czasu na sprawdzenie tłumacza warto jest skorzystać z usług biura, które w procesie rekrutacji sprawdziło wszystkich tłumaczy. Na temat biura tłumaczeń online znajdziemy bez problemu opinie w internecie, więc w prosty i przystępny sposób znajdziemy godnego zaufania partnera.
Profesjonalne tłumaczenie online musi być poparte rzetelną wiedzą i umiejętnościami tłumacza. Dlatego sprawdzajmy niezależnych tłumaczy. Prośmy o referencje lub próbki tłumaczeń.
Tłumacz w internecie należy do grup w Social Media
Jeśli nie stać Cię jeszcze na stworzenie własnej witryny, aby przyciągnąć do siebie Klientów, możesz zacząć od przyłączenia się do różnych grup na facebooku, gdzie potencjalni Klienci zgłaszają swoje tłumaczenia. Będziesz mógł/ mogła za pośrednictwem facebooka skontaktować się z Klientem i złożyć propozycję tłumaczenia. Jeśli będziesz dobry – Klient na pewno do Ciebie wróci. Pamiętaj jednak, że Klienci nie tolerują wpadek i jeśli nie zdasz tłumaczenia w określonym terminie (nie informując o tym wcześniej Klienta) z pewnością poinformuje o tym na grupie. Pamiętaj – na rynku wygrywają Ci, którzy są rzetelni i terminowo wykonują zlecenia. Tłumacz w internecie nie jest anonimowy, zawsze przynależy do jakiejś grupy lub ma konto na różnych portalach.
Grupy dla tłumaczy na facebooku są bardzo popularne. Wystarczy spojrzeć na ilość członków, żeby zrozumieć, że cieszą się popularnością zarówno wśród tłumaczy jak i zleceniodawców.
Kolejnym przykładem są portale tłumaczeniowe, na których Klienci dodają swoje zlecenia oczekując na oferty. Po rejestracji na takim portalu otrzymasz dostęp do wielu zleceń a powiadomienia o nowym zleceniu będą wpływać bezpośrednio na maila, dzięki temu możesz szybko reagować i wysyłać swoją ofertę bezpośrednio do Klienta.
Tak więc możliwości jest wiele – wszystko zależy od Twojej przedsiębiorczości – a nie jak to myśli większość od budżetu.